Eğitek Genel Müdürü ve e Twinning Proje Koordinatörü Gaziantep'te

07.06.2011 13:38

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen "F@TİH" projesi ile "EBA ve e twinning" projelerinin tanıtım toplantısı yapıldı.

Şahinbey Belediyesi Kültür Merkezi'nde düzenlenen programa, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Mahmut Tüncel, İl Milli Eğitim Müdürü Ekrem Serin, İlçe Milli Eğitim Müdürleri, Okul Müdürleri ile çok sayıda öğretmen katıldı.

Saygı duruşunda bulunulmasının ve İstiklal Marşı'nın okunulmasının ardından başlayan programın açılış konuşmasını Ekrem Serin yaptı. 304 okulun e twinning projesi veritabanına kayıtlı bulunduğunu söyleyen Serin, "Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı yoluyla Avrupa'da okul işbirliklerini destekleyen e twinning projesinin Gaziantep toplantısına ev sahipliği yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak projeler koordinasyon ekibimizce ilimizdeki tüm eğitim kurumlarını E-Twinning projesinden faydalandırmak üzere bir yıldır yoğun bilgilendirme çalışmaları yapmaktayız. Yaptığımız çalışmalar neticesinde 52 e twinning projesi yürütülmekte olup, bu projeler ile 35 farklı Avrupa ülkesinde yerleşik okullarla işbirlikleri ve proje ortaklıkları kurulmuştur" dedi.

Avrupa'daki okullar ile Türkiye'de bulunan okullar arasında Web ortamında projeler yapılacağını belirten Mahmut Tüncel ise, "Çağ değişimi demek, her şeyin baştan aşağı değişmesi demektir. Bu sebeple teknolojilerde bu çağ değişimlerine ayak uyduruyorlar ve her geçen gün değişimlerini daha hızlı bir şekilde gerçekleştiriyorlar. Öğretmenlerimizin, üniversitelerde de bu çalışmaları yapan bilgisayar bölüm başkanlarıyla da çalışmalarını sürdürmelerini istiyoruz. Üniversite ve İl Milli Eğitim Müdürlüklerimiz arasında güzel ilişkiler kurulmuş olacak. Öğretmenlerimiz bunu bir fırsata dönüştürerek yüksek lisans programlarına da devam edebilirler. Bunun üzerinde duruyor ve YÖK ile de bu çalışmaları yapıyoruz. FATİH projesi bir donanım projesidir. Bu bilgi çağının dönüşüm noktasıdır" diye konuştu. Gaziantep'te e twinning projesinde başarı gösteren öğretmenlere Başarı Belgesi verdi. Başarı belgesi alan öğretmenler ve projeleri;

Burhan AKYILMAZ - Modern Methods of Learning
Özlem ŞAHİN - What can you visit in my country?
Bilal YAZICI - Street Games Versus Computer Games
Tülay Kanber - My House my Castle

Konuşmaların ardından FATİH ve EBA projelerinin tanıtımı yapıldı. Program, soru-cevap kısmının ardından son buldu.